PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK BİRİMİ
Rehberlik, bireyin kendini anlaması, kişisel, sosyal, eğitimsel ve mesleki konularda amaçlarını belirlemesi, problemlerini çözmesi, gerçekçi kararlar alması, kapasitelerini geliştirmesi, çevresine dengeli ve sağlıklı bir uyum sağlaması ve böylece kendini gerçekleştirmesi için uzman kişilerce bireye yapılan güven ve gizliliğe önem veren sistematik ve profesyonel yardım sürecidir.
Okulumuzda öğrencilerimizin tüm istek ve dileklerini iletebilecekleri, alanında uzman iki rehberlik öğretmeniyle hizmet veren bir Rehberlik Servisimiz mevcuttur. Rehberlik Servisi eğitim-öğretim saatleri içinde öğrencilerin hizmetindedir. Rehberlik Servisinin, öğrencilerin özel sorunlarını rahatça aktarabilecekleri bir iç odası mevcuttur. Rehber öğretmenlerimiz Kemal ÇAY ve Derya YAZAR öğrencilerin gerek bireysel gerekse eğitimsel sorunlarını çözmede yardımcı olmaktadır.
Rehberlik hizmetleri, öğrencinin gelişmesini ve uyumunu sağlamaya yöneliktir. Öğrenciye öğüt vermek, telkinde bulunmak, tavsiye vermek, sadece öğrenciye test ve anket uygulamak değildir. Rehberlik, çeşitli aşamalar içeren ve süreklilik gösteren bir süreçtir. Daha çok olumlu davranışlara odaklanıp o davranışların gelişmesi için çalışan güler yüzlü, neşeli ve etrafa pozitif enerji yayan bir anlayışı benimsiyoruz. Bu hizmet Akdeniz Lisesinde sistemli ve profesyonel düzeyde sunulmaktadır.
Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlik Hizmetlerimizin genel olarak amaçları şunlardır:
●Öğrencilerin olumlu ve olumsuz özelliklerini fark etmelerine,
● Olumsuz özelliklerini değiştirebilme becerisini kazanmalarına,
● Öğrencilerin olumlu yönlerini sürekli geliştirebilmelerine,
● Öğrencilerin, kendi kendilerine yetebilecek bireyler haline gelmelerine,
● Sorunlarını çözebilme ve uyum becerisi kazanmalarına,
● Öğrencilerin bilgi, beceri ve yeteneklerini geliştirebilmelerine,
● Gerçekçi, dengeli, mutlu ve üreten bireyler haline gelmelerine,
● Öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda gelecekleri ile ilgili gerçekçi kararlar alabilen bireyler haline gelmelerine,
● Kendileriyle ve çevreleriyle kuracakları iletişimde, onlara gerekli olacak iletişim donanımlarını sağlamalarına,
● Öğrencilerin duygularını tanımalarına, ifade edebilmelerine, olumlu ve olumsuz duygularını ayırt edebilmelerine özellikle de olumsuz duygularını ifade edebilmelerine yardımcı olmaktadır.